четвртак, 31. јул 2014.

PITE....pite....pite...

          Lisnata rolat pita

Spolja hrskava a unutra fina, mekana, puna rolatića sa ukusom maslaca i sira, koji samo mame da se otkidaju...
Lisnata rolat pita :))

Sastojci

Priprema

  1. 1 Lisnata rolat pita - slike pripreme
    U toplo mleko staviti kašičicu šećera, kašičicu brašna i izmrvljenu kockicu kvasca, izmešati i ostaviti da se kvasac aktivira.
    Posebno izmeriti 800 gr. brašna.
  2. 2
    U činiju staviti polovinu od potrebne količine brašna, po kašičicu soli i šećera, jaja, ulje, smlačenu kiselu vodu, podignuti kvasac i varjačom dobro izmešati. Nastaviti mešenje rukom uz postepeno dodavanje ostatka brašna, dok ne dobijete fino mekano testo koje se ne lepi za ruke.
    Činiju pokriti krpom i ostaviti na toplom mestu (ja je ostavim u zatvorenoj reni) da se testo diže, najmanje pola sata.

  3. 3
    Za to vreme, umutiti omekšali maslac, krem sir i so.
  4. 4
    Nadošlo testo prebaciti na dobro pobrašnjen sto, razvući oklagijom na debljinu od 1 cm. i premazati sa 1/3 umućenog maslaca i sira. Uviti u rolat i ostaviti na stolu da odmori, 15-ak minuta.
    Ponoviti još dva puta: pobrašniti, razvući testo, namazati pa uviti u rolat, svaki put sa odmaranjem.
  5. 5
    Nakon toga, testo samo istanjiti tj. razvući u pravougaonik i uviti u rolat bez premazivanja. Možete testo podeliti na dva dela i onda rastanjiti i uviti, da se na taj način dobiju dva tanja rolatića, ja sam tako uradila, i dobila više manjih rolatića.
  6. 6
    Pleh za pečenje (okrugli, veličine 36 cm.) podmazati ili postaviti pek-papirom, pa slagati rolatiće jedan do drugoga, tako da se do pola preklapaju. Mogu se ređati i u četvrtasti pleh dimenzija 25x35, da bude tri reda rolata.
    Ostaviti ih još 15-ak minuta da odmore, zatim premazati umućenim jajetom*,  posuti semenkama po želji i peći u zagrejanoj rerni na 180 stepeni, dok ne porumeni.
    * napomena - prilikom premazivanja rolatića jajetom, pokušajte da premažete samo gornji deo, ne i navoje, tako će oni biti izraženiji kada se pita ispeče :))

Posluživanje

Recept je iz poslednjeg broja časopisa Dobra hrana, uz moje minimalne izmene. Pita nije previše slana, ukoliko volite slanije, dodajte još malo soli.
Isto tako, verujem da se može napraviti i u slatkoj verziji - sledeći put bih maslac pomešala sa nutelom ili istopljenom čokoladom, prilikom trećeg premazivanja, i onda isekla na rolatiće

 Rolovana zeljanica

Pita od špinata se zove pita zeljanica. Omiljeno jelo svih ukućana (a i ostalih koji naidju), ali meni najteze samo zbog pranja špinata, pošto sam ja picajzla jer perem list polist pod mlazom vode sa svim upaljenim svjetlima da mi ne bi promakao koji puž, zemlja ili list djeteline. Zato i zeljanicu ne jedem nigdje drugo nego samo kad je ja napravim, ili kod nekoga za koga znam da je "picajzla" kao ja. Nema šanse da bih je pojela negdje vani. Savjet više - negdje sam nedavno pročitala da povrće koje raste u zemlji treba prati hladnom vodom, a na zemlji mlakom.

MOJA ZELJANICA

Sastojci

Priprema

  1. 1
    umutiti jaja, dodati pavlaku, umutiti, sir, umutiti, mlijeko, ulje, i so pa sve zajedno izmiješati i sjeckati špinat i postepeno kako sječete tako masu izjednačavati. uzeti paket jufki i pružiti ih. Jedan rolat se pravi od dva lista ove jufke (kore), s tim što ne ide jedna na drugu, nego izvući ovu prvu na pola, kao na slici i premazati ovom masom i srolati u rolat. Stavljati jedna  po jedan rolat u pleh. Kad dodjete do zadnjeg kompleta od 2 jufke, onda pazljivo i brzo srolati jer nema više ispod, pa je "mokro" i moze se desiti da pukne jufka.
  2. 2
    Isjeći prije pečenja, pouljiti malo i poprskati običnom vodom (neko prska i kiselom), ja običnom, čisto da malo odmeknu kore. Ovo samo dok se ugrije rerna. Rernu ugrijati na 250 C i staviti da se peče na zadnju rešetku. Odmah smanjiti na 200 i peći pola sata, pa dići pleh na srednju rešetku i peći dok ne porumeni. Ja obično kad bude gotovo pokrijem alu.folijom, da malo "odmekne" i to je to.
  3. 3
    pita se može premazati premazom - jedno žumance i vrhnje za kuhanje umutiti i premazati pa onda samo malo vratiti u rernu. Ja je ne zaljevam ničim, jer mislm da nema potrebe, ne bude nimalo suha.

  • burek 
  • pita
  • pite

  • pite-slane
  • Нема коментара:

    Постави коментар