недеља, 31. август 2014.

aronija..sok,dzem,slatko...

                                 Sirup od aronije

Još jedan recept od aronije a ima ih tako puno, samo treba da se potrudimo sa ih nađemo....ako imate aroniju, probajte i ovaj sirup da napravite, zima je dugačka,popiće se.
Sirup od aronije

Sastojci

Priprema

  1. 1

    U veliku šerpu staviti vodu i šećer da provri,dodati oprane i očišćene bobice aronije, pustiti da ponovo provri,zajedno sa bobicama,dok čekate da provri,varjačom pritiskati bobice da popucaju i ispuste sok.
    Kad provri, kuvati samo minut-dva, skloniti sa vatre i ostaviti da se potpuno ohladi.
  2. 2

    Ohlađenu smesu sipati u cediljku, ako treba iz nekoliko puta i ostaviti da se potpuno voće ocedi od tečnosti.
  3. 3

    Kad ste svo voće procedili, procediti još jednom kroz cediljku, na koju sta stavili čistu gazu ili filter za kafu i sipati nazad u šerpu ili lonac i pustiti da se kuva desetak minuta, dodati sok od 1 limuna i sve dobro izmešati.
    ( Bobice koje su ostale posle ceđenja soka, nemojte bacati, od njih se može napraviti džem...o tome u sledećem postu )
  4. 4

    Flaše oprati i sterilisati ih i u zagrejane flaše sipati vruć sok.Zatvoriti flaše,ostaviti da se potpuno ohlade i čuvati ovaj sok na tamnom i hladnom mestu.
  5. 5

    Od ove količine trebate dobiti oko 1.75 l do 2 l sirupa.
  6. 6

    Ja sam dobila 3 flaše od po pola litre  i još malo ekstra.

    Ovakav sirup rastvoriti sa vodom ili mineralnom vodom i piti,količinu odredite sami, neko voli više sirupa od vode, neko manje.

                                 Džem od aronije

Kad sam pravila sirup od aronije ostale su mi bobice i šteta ih je baciti, jer još uvek se mogu iskoristiti.  Ja sam bila veliki srećnik da sam dobila veliku količinu aronije od moje prijateljice LelaRose i biće mi dosta do iduće godine. Naša aronija nije nešto puno rodila ove godine, ali biće dosta bobica za jednu kesicu.

Sastojci

Priprema

  1. 1

    Uzeti bobice aronije iz kojih je oceđen sok, staviti u šerpu zajedno sa šećerom i sokom od jabuka i staviti da se kuva  i kad provri kuvati još 5 minuta.
  2. 2

    Skloniti sa vatre i ostaviti nekoliko sati da se džem ohladi.

    Vratiti ponovo na vatru i pustiti da provri.

    Vruć džem sipati u oprane i sterilisane tople tegle zatrvoriti sa poklopcima.

    Uviti tople tegle u ćebe i ostaviti da se potpuno ohlade.
  3. 3 Džem od aronije
  4. Čuvati ih na hladnom mestu.

    Od ove količine trebate dobiti oko 3 tegle od po 500 ml.

                                 Slatko od aronije

Prošle sezone mi je drugarica kupila smrznutu aroniju i nikako da je upotrebim, imala sam i svoju, koju smo jeli po 7-8 bobica dnevno i davno je pojeli, stiže nam uskoro i ovogodišnja i moralo se upotrebiti ovo što se ima u zamrzivaču. Svi znamo koliko je aronija, koju još zovu i sibirskom brusnicom, zdrava da se jede, ali ne sme u prevelikim količinama. Ukus joj je dosta opor kad se jede sveža, zato se vrlo često meša sa drugim voćem. Od nje se može praviti džem, smothies, preliv za palačinke i jogurt,slatko ili je jesti u svežem obliku.       10 činjenica koje treba znati o aroniji ( izvor sa stranice Aronija Srbija )   Aronija je dobra za vaše srce, jača cirkulaciju i zbog svog sastava smanjuje visok krvni pritisak. Pomaže kod ateroskleroze i kod proširenih vena. Aronija je jaki antioksidans te deluje snažno. Aronija umanjuje i snižava mogućnost LDL oksidacija. Aroniju mogu koristiti i dijabetičari jer antocijanini smanjuju nivo glukoze u urinu kao i nivo oksidacije lipida u urinu i krvi. Reguliše oscilacije šećera u krvi. Aronija smiruje želudac i bolove u želucu, dobra je za sve osobe koje pate od gastritisa ili čira na želucu ili dvanaestercu. Pospešuje cirkulaciju te tako način smanjuje glavobolje i migrene. Endokrine žlezde i aronija: pospešuje rad štitnjače, poboljšava i reguliše izlučivanje njenih hormona te pomaže kod bolesti štitnjače i gušavosti. Podiže opšte stanje imunološkog sistema, smiruje grčeve u crevima i pomaže u detoksikaciji.

Slatko od aronije

Sastojci

Priprema

  1. 1 Aronija

    Aroniju oprati i očistiti od drškica,sipati šećer, promešati i ostaviti preko noći ( ja sam koristila smrznutu aroniju )
  2. 2

    Dodati vodu i rum i kuvati, prvo na jakoj temperaturi dok ne provri, onda smanjiti temperaturu i kuvati još 10 do 15 minuta ili dok vam tečnost ne postane malo sirupasta, ali ne i pregusta, jer će tokom stajanja pri hlađenju još da vam se zgusne,pred sam kraj dodati vanilin šećer sa ukusom ruma.
  3. 3

    Dok se kuva ne mešati varjačom, samo protresti šerpu levo desno.   Skloniti sa ringle, pokriti sa mokrom kuhinjskom krpom i ostaviti da se malo ohladi. Mlako sipati u oprane i sterilisane tegle.
  4. 4

    Ja sam od ove količine dobila jednu teglu od 500 ml i jednu od 300 ml.   Ovo se slatko ne kuva dugo, tako da ne bih vam preporučila da vam stoji predugo, otvorenu teglu držati u frižideru.   Poslužiti  ujutru sa čašom vode                             

Нема коментара:

Постави коментар