петак, 21. новембар 2014.

sitni kolači posni Iz Pomoravkine kuhinje

 sitni kolači



Pita sa jabukama


Kao dete, najomiljeniji  "kolač" mi je bila pita sa jabukama...Moja mama je retko pravila prave kolače a torte, ne verujem da je ikad napravila i jednu..... ( bar se ja ne sećam ) bila su to neka teška vremena za moju mamu i mene i pošto nisam navikla na torte i kolače, naravno da su pite bile moje najomiljenije. Često je pravila pite od voća, nekada je sama razvlačila kore, nekada su to bile kupljene na pijaci,kod tete, koja je bila, od poverenja, što znači da je ta teta imala dobre kore. U to vreme, koliko se ja sećam, na požarevačkoj pijaci su bila samo dva prodajna mesta, gde su se mogle kupiti kore....
Pitu sa jabukama ili višnjama smo obično imali nedeljom, posle ručka, joj koja je to radost bila, kad je cela kuća mirisala na pitu.
Danas su neka druga vremena, ali meni je i dalje najdraža pita sa jabukama, ( mada ove jabuke nisu iz majkinog voćnjaka, koje bi nam svake jeseni donosila po punu torbu ) koja me mirisom i ukusom uvek vrati u maminu kuhinju. Mame već odavno nema, ali sećanja i ukusi nekih davnih vremena i dalje žive u meni.
Sastojci:
pola kg kora za pite 
8 do 12 jabuka
4 do 8 kašike šećera
2 kesice vanilinog šećera
4 kašičice griza
cimet po ukusu
suvo grožđe
75 ml ulja
75 ml kisele vode
Priprema:
U mom pakovanju ima 12 kora i veće su...od te količine sam dobila 4 rolata, jer sam stavljala po tri kore u svaki rolat. Za svaki rolat sam koristila 3 velike izrendane jabuke.
Jabuke oljuštiti, izrendati na krupnu stranu.
Šećer i vanilin šećer izmešati zajedno.
Staviti 1 koru i četkicom je premazati sa mešavinom ulja i kisele vode, posuti celu koru sa mešavinom šećera i vanilinog šećera, ali ne mnogo, oko pola kašičice, onda staviti ponovo koru i ponovo je premazati mešavinom ulja i kisele vode te i nju posuti sa šećerom i vanilom i na kraju staviti treću koru, premazati je sa uljem i kiselom vodom.
Uzeti četvrtinu izrendanih jabuka i dobro ih ocediti od viška tečnosti i staviti na početak kore po dužini, kao valjak ali ostaviti oko 5cm prazno od početka da bi mogli lakše da zavijete rolat.
Na taj valjak posuti sa1 kašikom šećera svuda preko jabuka ( količina šećera će puno zavisiti od slatkoće jabuka,  preko šećera posuti sa kašičicom griza, preko griza posuti sa cimetom onoliko koliko vi volite cimet u piti od jabuka i na kraju staviti suvo grožđe svuda po valjku od jabuka.
Bočne strane previti po nekoliko cm preko fila, da vam fil ne iscuri tokom pečenja i onaj prazni deo na početku kora, prebaciti preko fila i zaviti u rolat.
Tako zavijen rolat staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.
Sada tako sve isto uraditi i sa preostalim materijalom. 
Kad stavljate rolate na pleh, gledajte da ostavite malo mesta između rolata da se ne zalepe jedan za drugi.
Sve rolate premazati odozgore sa mešavinom ulja i kisele vode i posuti prstima sa šećerom i vanilom.
Uključiti rernu na 175*C i peći pitu oko 45 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.
Pečenu pitu izvaditi i ostaviti da se malo ohladi. Preneti je na žicu i ostaviti da se potpuno ohladi.
Iseći na parčiće,posuti sa prah šećerom i poslužiti sa šoljom čaja ili kafe.
Ja nikad ne pokrivam pitu kad je izvadim iz rerne, jer volim da su mi kore hrskave, vi,ako volite da su kore mekane, onda je pokrite sa kuhinjskom krpom.

Lešnik gnezda

Davno sam videla ovaj recept u nekom časopisu ali je bio pravljen sa kokosom, kasnije sam ga videla na Coolinarici kod Jeke i pravila sam ih već nekoliko puta...idealno za veća slavlja i za sve one koji vole čokoladu i lešnike. Mogu se napraviti ranije i u kutiji duže da stoje na hladnom mestu.

Sastojci:
2 dl vode
250 g mlevene plazme
200 g šećera
150 g putera za kolače
100 g čokolade
150 g mlevenih lešnika
i još:
mleveni lešnici 
nutela
Priprema:

U šerpicu staviti vodu,puter,šećer i čokoladu i pustiti da na nižoj temperaturi provri.
Skloniti sa vatre i umešati lešnik i mlevenu plazmu i sve sjediniti. Malo vlažnim rukama praviti kuglice veličine oraha i prstom napraviti udubljenje u sredini kuglice.
Uvaljati ih u mlevene lešnike.
Ako vam je smesa malo mekša, ne brinite, tokom stajanja će se gnezda još osušiti.
Nutelu malo zagrejati na pari staviti nekoliko kašika u špric za tortu i puniti gnezda.
Ja sam gnezda napravila dan ranije, ostavila ih preko noći u garažu i punila ih tek sledeći dan.

Od ove smese ćete dobiti oko šezdesetak gnezda.

 Baci di dama.....ili po našem, damski poljupci

Još jedna vrsta lepih sitnih kolača, idealna za slavlja i sve čokoljupce.......
Sastojci:
150 g mekog brašna
100 g šećera
150 gr mlevenih lešnika
150 g putera za kolače
20 g gorkog kakaoa
30 g gorke čokolade
30 g mlečne čokolade
Priprema:
Lešnike prvo malo ispeći u rerni i dok su još vrući,pomoću kuhinjske krpe, oguliti im kožicu i tek onda ih samleti.
U zdelu prosejati brašno i kakao,dodati šećer i samlevene lešnike i sve izmešati.Dodati puter,sobne temperature, isečen ne kockice i utrljati u brašno. 
Isipati na radnu površinu i umesiti testo, nemojte ga puno mesiti, čim možete da ga oblikujete u loptu,prestanite da ga mesite, u  slučaju da se testo lepi za ruke, dodati još vrlo malo brašna.
Zaviti kuglu u najlon i staviti u frižider za sat vremena.
Kad izvadite testo iz frižidera, ostavite ga na sobnoj temperaturi 5 do 10 minuta jer u suprotnom testo je pretvrdo za oblikovanje.
Kidati komadiće testa i praviti kuglice ( ja sam isto, kao i u originalnom receptu merila svaku kuglicu po 7 g, muž ih je kidao i merio a ja sam ih oblikovala u kuglice.
Na pleh za pečenje staviti papir za pečenje i ređati kuglice, ostavljajući malo mesta između. Kad ste napunili pleh vratiti kuglice zajedno sa plehom u frižider na 15-tak minuta da se ponovo puter stegne a dotle uključiti rernu da se zagreje na 170*C.
 Izvaditi pleh ( trebaće vam dva pleha ) iz frižidera i peći kuglice oko 15 do 18 minuta. ( u zavisnosti od rerne )
Vruće kuglice ( koje bi trebale malo da se spljeskaju, moje nisu,ne znam zašto ) ostaviti nekoliko minuta u plehu i onda ih preneti na žicu da se potpuno ohlade. Dotle, ispeći i drugi deo.
Na pari otopiti jednu čokoladu, skloniti i dodati i drugu i mešanjem otopiti, ako je kojim slučajem previše tečna, ostaviti da se malo ohladi i da bude gušća.
Rastopljenom čokoladom premazati jednu polutku i spajati sa drugom polutkom. Ostaviti ih na papir za pečenje da se čokolada ohladi i stvrdne.
Poljupce staviti u papirne korpice i čuvati u limenoj kutiji na hladnom mestu.
Ne mogu da se setim koliko se kolačića dobije iz cele količine, ali oko tridesetak sigurno
 

Truffles od napolitanki i Baileys

Svaki put za slavu napravim neki novi kolačić ili tortu, ovog puta su to bile ove kuglice. Ako volite napolitanke od lešnika, onda je to za vas.
Sastojci:
450 g napolitanki sa lešnikom
1 kašika gorkog kakaoa
2 vršne kašike šećera u prahu ( ili po ukus )
2 kašike meda
65 ml Baileys-a
mleveni lešnik za valjanje ili kakao prah
Priprema:
Samleti napolitanke ili ih staviti u veću kesu i oklagijom smrviti.
Dodati sve ostale sastojke, osim šećera, prvo ih probajte, pa ako mislite da je potrebno još šećera dodajte, ( svi sastojci su već dovoljno slatki.. ja sam dodala samo jednu kašičicu prah šećera, ali ja ne volim previše slatko ) i sve dobro izmešajte i sjedinite.( u slučaju da je smesa malo mekša, dodajte  mleveni lešnik )
Ostaviti u frižider da se malo stegne,oko 30 minuta,izvaditi iz frižidera i praviti kuglice.
Vratiti u frižider i ponovo ih ostavite 30 minuta ili duže.
Tako pripremljene kuglice uvaljati u kakao prah ili mleveni lešnik,staviti u papirne korpice i možete ih čuvati na hladnom, u zatvorenoj kutiji, do dve nedelje.....ako izdržite toliko dugo da ih ne pojedete.
*****Od ove količine trebate dobiti oko 40 kuglica, u zavisnosti koliko velike ih pravite.

 

Orange Truffles

Još jedna ideja za Božićne sitne kolače, koje možete napraviti ranije, ili Božićni poklon iz vaše kuhinje. 
Sastojci:
originalni recept

     300 ml sveže isceđenog soka pomorandže
     2 kašike izrendane korice pomorandže
     300 g bele čokolade ( kuverture )
     2 kašike likera od pomorandže
     50 g putera
     200 + 100 g kokosa
Priprema:
Izrendati koricu pomorandže i staviti u šerpicu. Iscediti sok ( trebaće oko 3 veće pomorandže ) i sipati u šerpicu.
Staviti na vatru i kuvati dok se ne reducira da imate 75 ml i malo ohladiti.

Za to vreme,na pari,otopiti čokoladu koju ste sitno iseckali,zajedno sa puterom i likerom od pomorandže u glatku smesu i dodati 200 g kokosa.
Ostaviti da se ohladi i od hladne smese praviti kuglice, uvaljati u ostatak kokosovog brašna, staviti u papirne korpice i ostaviti da se potpuno stegnu u zatvorenoj metalnoj kutiji na hladnom mestu.

 Druga, originalna verzija je kad ste čokoladu i puter otopili ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi,staviti u frižider najmanje 4 sata,posle toga oblikovati kuglice i uvaljati ih u 100 g kokosa.
Ja sam ih spremala na brzinu i nisam imala vremena da toliko čekam zato sam dodala 200 g kokosa da bih mogla da ih oblikujem..kod mene su bile spremne za sat vremena. ( uključujući hlađenje na -12 napolje )

Pripremljene kuglice možete zapakovati u neku prikladnu kutiju, dodati mali Božićni ukras i pokloniti.



Sa prohlađenom smesom, možete puniti praline,premazati kalupe sa tamnom čokoladom, napuniti ih sa ovom smesom, zatvoriti sa tamnom čokoladom i ostaviti u frižideru da se potpuno ohlade.Tako napravljene praline isto možete spakovati u kutiju i pokloniti prijateljima.

Mak vanilice

Moj muž jako voli suve kolače, vanilice posebno, ovaj mi se recept jako dopao jer mogu biti posne ako puter zamenimo sa margarinom za kolače i ne umočimo uh u čokoladu, tope se u ustima, probajte ih i vi.   
Sastojci:

 250 g mekog putera
 130 g prah šećera
 1 kesica vanilinog šećera ili 1 kašika vanilla paste
  korica pomorandže ili 5-6 kapi prirodnog ulja
 300 g univerzalnog brašna
 200 g mlevenog maka
  džem po izboru
 150 g bele čokolade
Priprema:
Penasto umutiti omekšali puter sa prah šećerom, vanilom i izrendanom koricom pomorandže u penastu smesu.
( Originalni recept je da se doda 1/3 kašičice ekstrakta badema, ali ja ne volim taj ukus pa sam zamenila sa koricom pomorandže, vi stavite ono što volite )
 
Prosejati brašno i izmešati sa samlevenim makom i dodati u umućen puter i sve dobro izmesiti sa rukom.
Otkidati male kuglice, ja sam moje merila, svaka je bila po 10 g i formirati u mali krug ( to možete raditi rukom ili čašom, ja sam radila sa rukom, između dlanova napravila malu lopticu i onda je prstima oblikovala u mali disk...gledajte da vam budu iste debljine)
Iz cele smese treba da dobijete oko 72 loptice ( ako se dobro sećam )
Trebaće vam dva pleha, staviti papir za pečenje i ređati male krugove,ostavljajući malo razmaka između.
 
 
Zagrejati rernu na 170*C i peći vanilice oko 15 minuta,ali pazite da vam ne porumene mnogo. Ostaviti na plehu oko 10 minuta da se ohlade. Preneti ih na žicu i ostaviti da se potpuno ohlade.
 
Spajati po dve sa džemom po vašem izboru ( kod mene je džem od kajsija ) i ostaviti ih preko noći da se zalepe.
 
 
Čokoladu otopiti  sa 2 do 3 kašike ulja i zamočiti deo vanilice. Ostaviti na papir za pečenje da se čokolada stegne i poslužiti.
 
Ideja je odavde

ČOKOLADNA SALAMA

Bliže nam se praznici i mnogobrojna slavlja,evo još jednog lepog kolača,koji će dopuniti naše tacne sa kolačima. 
Sastojci:

200 g petit beure keks
 130 g pečenih oraha
 100 g čokolade za kuvanje
 180 ml pavlake
 100 g putera
 2 kašike šećera
 1 kesica vanilinog šećera sa ukusom ruma
 1 kašika kakaoa
  prah šećer 
Priprema:
U veću šerpicu staviti pavlaku, puter,šećer i vanilin šećer sa ukusom ruma ( ako nemate vanilu sa ukusom ruma dodajte kašiku ruma ) i pustite da se polako puter i šećer otopi a pavlaka zagreje.Povremeno promešajte.
Stavite orahe u rernu da se malo ispeku, prohladiti i krupnije iseći.
Keks polomti na krupnije komade i sastaviti ih zajedno sa orasima.
 
Iseckati čokoladu na sitnije komade, ( ja sam koristila Lindt sa 80% kakaoa ) dodati zagrejanoj pavlaci i otopljenom puteru, dodati kašiku kakaoa i sve mešati dok se čokolada potpuno ne otopi.
Malo prohladiti mešajući sa spatulom i sipati preko keksa i oraha i sve dobro izmešati da se smesa sjedini.
Dobićete lepljivu smesu.
 
Staviti alu foliju ili pek papir i vašim rukama izvaditi smesu i na foliji oblikovati u salamu.
Zaviti sa folijom u rolat, uvrnuti krajeve i staviti u frižider, najmanje 2-3 sata ili najbolje preko noći.
 
 
Kad se salama stegla, odviti, posuti sa prah šećerom ( da podseća na pravu salamu ) i seći na kolutove.

 
 
 

Keks štanglice

Još malo sitnih kolača, kojih nikad dosta.




Sastojci:

400 g šećera
200 ml mleka
250 g putera
400 g mlevene plazma keksa
250 g krupnije sečenih oraha
3 lista oblande veličine 30cm X 23cm

Priprema:

U šerpicu sa težim dnom, staviti šećer i otopiti ga na tihoj vatri, kad počne da dobija boju ćilibara sipati mleko i pustiti da se šećer potpuno otopi kad se otopio dodati puter i mešajući otopiti puter u mleku.

Orahe iseći malo krupnije.

U toplo mleko dodati plazma keks iseckane orahe i sve to sjediniti.

Uzeti jedan list oblande i krupniju stranu okrenuti prema gore, isipati toplu smesu i premazati preko cele oblande, prekriti sa drugom oblandom i sipati preko drugu polovinu smesu, premazati preko oblande i poklopiti sa trećom oblandom.

Staviti neki teži predmet odozgore i ostaviti da u hladnoj prostoriji da se dobro stegne. Vrlo je važno da se oblande pritisnu sa nečim težim da bi se zalepile sa filom, ja sam pritisla, ali predmet nije bio dovoljno težak pa mi se nisu svuda podjednako zalepile.

Sledećeg dana iseći štanglice,ostatak zaviti u aluminijsku foliju, dobro zatvoriti sa svih strana i čuvati u frižideru.

Mogu jako dugo da stoje.

Prijatno!!!!

Movogodišnji kolači


Bajadera oblanda

Za sve vas koji volite bajadere




Sastojci:

2 lista oblande

Sastojci za fil:

250 g šećera
2 dcl vode
250 g putera
300 g mlevenog keksa
300 g mlevenih oraha
100 g ćokolade za kuvanje

Sastojci za glazuru:

50 g čokolade za kuvanje
1 kašika ulja

Priprema:

Ušpinovati šećer sa vodom,dodati puter i mešati dok se puter ne otopi.Dodati keks i orahe i sve dobro sjediniti. Masu podeliti na dva jednaka dela i u jedan deo staviti otopljenu čokoladu i dobro izmešati.
Jedan list oblande premazati prvo svetlim filom, a potom tamnim.Prekriti sa drugim listom oblande. Oblandu pritisnuti težom tacnom i ostaviti na hladnom da se filovi stegnu. Ovako je bilo u originalnom receptu.
Ja sam radila ovako, zato što sam htela da imam šarenu oblandu. Jedan list najveće oblande sam isekla na 5 delova. ( te sam jedino imala ) Sipati na prvi deo pola svetle smese, prekriti sa drugim delom oblande i sipati pola smese od čokolade,prekriti sa trećim delom isečene oblande i sipati ponovo onu drugu polovinu svetle smese,prekriti sa četvrtim delom isečene oblande i završiti sa petim delom isečene oblande. Pritisnuti oblandu sa nekom težom knjigom i ostaviti u frižider preko noći da se ohladi.
Ako prelivate sa glazurom ( ja nisam ) otopiti čokoladu sa uljem i preliti preko oblande.Kada se glazura stegne, seći bajadere.
Na žalost, zaboravila sam da uslikam, ovu bajaderu pojedinačno, nju možete videti na tacni,zadnju sa desne strane.

Rolat sa krem bananicama

Volim ovaj kolačić, lep je na tacni sa ostalim kolačićima i mnogi ga vole.


Sastojci:

2 lista srednje veličine oblande
200 ml vode
150 g šećera
85 g putera
200 g mlevene plazme keksa
200 g mlevenih oraha
8 krem bananica

Priprema:

Prokuvati vodu i šećer dok se šećer otopi, dodati puter i mešati dok se ne otopi.

U tu smesu dodati mlevenu plazmu i mlevene orahe i sve dobro sjediniti.

Oblandu srednje veličine staviti između dve vlažne krpe da omekšaju, premazati sa polovinom ove smese ,naređati na početak oblande 4 krem bananice,kojima ste odsekli krajeve ( jer su mnogo tanki, ako ne želite, ne morate odseći krajeve ) i pomoći krpe uviti u rolat.

Tako uraditi i sa drugom oblandom i ostatkom fila i preostalim bananicama.

Zaviti sa najlon folijom i ostaviti u frižider da se potpuno ohladi i stegne.

Sledećeg dana seći na šnitice i poslužiti.

Prijatno!!!!!

 slavski kolači

Rolat sa kafom

Ovaj kolač može biti postan a i ne mora


Sastojci:

175 do 185 g mlevenog keksa
50 g putera
125 ml crne kafe
25 g strugane čokolade
100 g šećera u prahu
Sastojci za beli deo rolata:
75 g kokosovog brašna
75 g šećer u prahu
75 g putera
1 kesica vanilinog šećera

Priprema:

Puter sobne temperature umutiti sa šećerom u prahu dodati  vrelu kafu, keks ( prvo staviti 175 g i ako je smesa premekana dodati i ostatak keksa, puno zavisi od vrste keksa koji se koristi, ako je postan upija više ) i struganu čokoladu i sve sa rukom zamesiti. Na alu foliju ili najlon, napraviti od smese pravougaonik i ostaviti na stranu.
Otopiti puter,dodati kokosovo brašno, vanilin šećer i šećer u prahu i sve zajedno sjediniti i premazati preko kore od keksa.

Uviti pomoću folije u rolat, dobro zaviti i ostaviti preko noći u frižider da se dobro stegne.

Iseći na parčad i poslužiti.

Recept sam dobila od moje ujne, inače ona pravi ovaj rolat u posnoj verziji, vi radite kako vi volite.

Truffles sa likerom od pomorandže i suvim grožđicama

Za mene su ovako mali zalogajčići najlepši na tacni za kolače, a ovi tako lepo mirišu. Za sve vas koji volite čokoladu i ukus pomorandže.



Sastojci:

150 g seckanih oraha
125 ml slatke pavlake
350 g čokolade po ukusu ( sa većim procentom kakaoa, mlečna ili za kuvanje )
65 ml likera od pomorandže
75 g suvog grožđa
1 kašika putera

Priprema:

Suvo grožđe potopiti u likeru i ostaviti da odstoji najmanje pola sata. Samleti u multipraktiku.

Čokoladu izlomiti na manje komade,( ja sam koristila Lindt mlečnu čokoladu sa ukusom pomorandže 100 g i 250 g mlečne čokolade ),dodati kašiku putera. Pavlaku staviti da se samo zagreje, ne da provri, sipati preko čokolade i ostaviti da stoji minut dva i mešati dokle god se ne otopi, možda se desi da se ohladi pre nego što se sve otopi, stavite posudu na drugu šerpu u koju ste sipali malo vode i zagrejati i otopiti ostatak na pari.

U otopljenu čokoladu dodati samlevene grožđice sa likerom i sve dobro sjedinite. Najbolje je ostaviti preko noći u frižider i sutra praviti male kuglice, smesa je po malo lepljiva ali povremeno oprati ruke pa opet iz početka. Svaku kuglicu uvaljati u sitno seckane orahe,kokos ili lešnike, šta najviše volite.Moje su uvaljane u sitno seckane orahe.

Staviti ih u papirne korpice i čuvati ih na hladnom mestu, izneti ih 30 minuta pre serviranja da odstoje na sobnoj temperaturi.

Rolat sa karamel keksom i kokosom


Sitnih kolača za Božić, Novu Godinu i slave nikad dosta…evo još jedne ideje, ako volite rafaelo kuglice volećete i ovaj rolat.


Sastojci za karamel keks:

100 g šećera
175 ml mleka
150 g mlevenog plazma keksa

    Sastojci za rafaelo premaz:

3 kašike vode
60 g šećera
100 g putera
100 g mleka u prahu
50 g mlevenog kokosa

    i još:

1 list srednje veličine oblande

Priprema:

U manju šerpicu staviti šećer i na nižoj temperaturi ostaviti da se otopi dok ne dobije lepu karamel boju, dodati mleko ( umesto mleka može i voda ) i kuvati, mešajući dok se šećer potpuno ne otopi. Dodati samleveni keks i sve brzo dobro sjediniti.

U originalnom receptu ne kaže da li list oblande prethodno držati između dve vlažne krpe da omekša ( ja sam se bojala da mi oblanda ne pukne prilikom motanja pa sam je ipak držala vrlo kratko između dve vlažne krpre ) premazati karamel keks preko lista oblande.

Uporedo sa kuvanjem prvog fila kuvati i drugi fil, da bi oba bila topla kad se premazuju. ( sledeći put ću probati sa toplim filovima preko oblande bez da je stavljam između dve vlažne krpe pa ću videti da li ćemi oblanda pući prilikom motanja ).

U šerpicu staviti puter i šećer sa tri kašike vode i na srednjoj temperaturi, mešajući, pustiti da se otopi. Skloniti sa šporeta i umešati mleko u prahu i kokos i sve dobro, mešajući žicom za mućenje sjediniti. Ovu kremu premazati preko karamel keksa i uviti u rolat.

Uviti u najlon foliju i ostaviti na hladnom mestu da se dobro ohladi. Ohlađeno seći na šnite 2-3cm široke.

Najbolje je koristiti oblandu sa većim kockama ( vizualno lepše izgledaju kad se iseku nego sa sitnim kockama. Ja sam koristila sa sitnim kockama jer nisam imala druge a originalni recept je sa krupnijim kockama ) Kada premazujete oblandu krupne kocke okrenite prema radnoj površini a premazati stranu koja je ravna.

Božićne kiflice

Božić je prošao ali su ostale ove kiflice, koje sam ja pravila za našu slavu. Preporučila bih vam da odmah pravite duplu količinu jer se jako brzo pojedu.

Sastojci:
250 g putera za kolače
300 g univerzalnog brašna
1 kašika sirćeta
5 kašika ledene vode
za fil:
domaći džem
mleveni lešnici,bademi, orasi
i još:
preh šećer
vanilin šećer
Priprema:
Utrljati puter u brašno, dodati vodu i sirće i umesiti testo. 
Ostaviti testo u frižider a i ne morate.
Džem izmešati sa mlevenim lešnikom da bude gušće. ( ja sam koristila džem od kajsija sa mlevenim lešnikom )
Na blago pobrašnjenoj radnoj površini ( ako vam se testo ne lepi za radnu površinu nemojte je brašniti ) rastanjiti testo oko 2mm debljine, iseći na kocke 5cm x 5cm i staviti fil na svaku kocku.
Oblikovati testo u kiflice i poređati ih na pleh koji ste prekrili papirom za pečenje.
Zagrejati rernu na 175-180*C i peći ih oko 20 minuta ili dok vam blago ne porumene.
Ispečene kiflice ohladiti i tako hladne uvaljati u prah šećer pomešan sa vanilinim šećerom...meni su lepše da ih pospem sa šećerom u prahu.
Čuvati ih u kutiji za kolače...

Trostruki čokoladni užitak

19 decembra je Sv. Nikola i slava kod prijateljice....ta žena je svima nama pravila kolače i torte, ali više ne može, godine su je stigle i sada je red na nas da "vratimo dug". Njena snaha obožava kremaste i čokoladne torte i ovo sam napravila za nju. 
   1 pakovanje rozen kora a može i keks ( petit beurre )

    Sastojci za čokoladni fil:


     750 ml punomasnog mleka
     2 kesice pudinga od čokolade
     100 g tamne čokolade sa 70% kakaoa
     100 g putera
     75 g šećera

    Sastojci za svetliji fil:


     750 ml punomasnog mleka
     2 kesice pudinga od lešnika
     100 g mlečne čokolade
     100 g putera
     50 g šećera

    Sastojci za beli fil:


     750 g punomasnog mleka
     2 kesice pudinga od vanile
     100 g bele čokolade
     100 g putera
     50 g šećera

    Sastojci za ganache:


     250 g čokolade
     250 ml pavlake
     kašika - dve konjaka ( ne mora )

Priprema:
Prvo napraviti sva tri fila.
U tri šerpice staviti po 750 ml mleka, oduzeti malo u koji ćete rastvoriti puding a u ostatak mleka staviti šećer i ostaviti da provri. U provrelo mleko sipati puding i stalno mešajte sa žicom za mućenje da se ne stvore grudvice.
Kuvati dok se ne zgusne.
U vruć puding staviti čokoladu i mešajte dok se čokolada ne istopi ( da vam pomogne da se čokolada što pre otopi iseći je na manje komade )
Tako uraditi sa sve tri smese.
Sipati u zdele, pokriti sa najlon folijom direktno preko pudinga ( da se ne stvori korica i ostavite da se potpuno ohladi.

 Umutiti puter sa kašikom dve prah šećera u kremastu smesu.
Uzeti druge zdele i u svaku staviti po 100 g putera i stalno muteći sa mikserom dodavati ohlađenu kremu od čokolade i pudinga i umutiti u glatku smesu.
Sada, izbor je vaš,možete koristiti rozen korice ( ja sam njih koristila, ako hoćete da imate samo kremastu tortu,jer one se i ne osete da ih ima u torti, onda upotrebite njih a ako hoćete da imate ukus "testa" onda koristite petit beurre keks, koji ćete prethodno umočiti u mleko i naređati da dobijete veličinu 20cm X 30cm.
Ja sam svaku kremu podelila na 3 dela po 300 g i znači imala sam 9 posudica. Ako koristite keks ja bih stavila od svake kreme po dve,što znači po 450 g svaki red.
Staviti na tacnu koru,ili keks, preko nje staviti tamnu kremu prvo,opet koru i onda svetliju kremu od lešnika, opet koru i na kraju belu kremu.
Ponoviti sve ispočetka:kora,tamna krema, svetla krema i na kraju bela i imate tako još jednom i završiti sa korom.
Ostaviti preko noći u frižider ili na hladnom mestu.
Napraviti ganache tako što ćete zagrejati pavlaku do vrenja, ali da ne provri,preliti preko iseckane čokolade ( ja sam koristila čokoladu za kuvanje ) i mešati dok se potpuno ne otopi, dodati konjak,još jednom sve promešati i ostaviti preko noći u frižider.
Umutiti sutra pre nego što ćete dekorisati tortu.
Premazati tortu sa ganache kremom, ukrasiti sa čokoladom i dodati na kraju truffles od čokolade.
Tortu ,možete dekorisati po vašem izboru.
Ja nisam veliki obožavatelj torti i kolača, ova je fina jer je puna kreme i brzo se pojela...ja sam samo probala kreme dok sam ih pravila,tortu nisam probala, jer dok smo mi došli sa druge slave, više nije bilo mesta u stomaku ni za šta a kamoli za slatkiše, ali oni koji su je probali su rekli da im se dopada.
Ovu ću tortu ponoviti sa turskim keksom, jer mislim da će biti idealan spoj. Presek nemam ali uskoro će biti.

Tortu možete i zamrznuti, još je lepša,deluje mi kao neka lepa sladoled torta


Нема коментара:

Постави коментар